O problema a intregii familii – temele pentru acasa
+4
adyna_2k6
mary24
simona
miky_28
8 participanți
Pagina 1 din 1
O problema a intregii familii – temele pentru acasa
..”Cel mai mult ma supara atunci cand parintii mei ma “cicalesc” si imi amintesc ca am teme de facut...” (Tibi, 7 ani, elev in clasa I)
... “Nu stim cum sa mai procedam ca sa il determinam pe Tibi sa isi faca temele
cu placere si sa nu se mai supere pe noi cand ii amintim ca pierde
timpul in defavoarea temelor...” (parintii lui Tibi)
Cand devin temele o sarcina suparatoare?
De nenumarate ori efectuarea temelor pentru acasa constituie o mare
problema pentru copilul tau, posibil la intrarea in clasa I sau chiar
si mai tarziu. Observi ca din ce in ce mai des esti nevoit sa il
distragi de la joaca si sa ii amintesti ca are teme de facut, iar
timpul este nemilos... In acest caz trebuie sa observi ce anume il
determina pe copil sa considere tema data acasa ca pe o sarcina
suparatoare: este posibil ca acesta sa aiba unele deficiente de
concentrare a atentiei in clasa, sa aiba un ritm de lucru lent, sa
intampine greutati in rezolvarea sarcinilor scolare. Aceste ramaneri in
urma pot determina stari de frustrare in clasa, copilul devenind din ce
in ce mai putin interesat de noua lui ipostaza, aceea de “elev”, ceea
ce il face ca acasa sa se intoarca cat mai mult spre vechea lui
preocupare - jocul.
Ce puteti face? Ce va poate ajuta in acest caz?
Pentru ca rezolvarea temelor in familiile care intampina astfel de probleme sa
nu devina un adevarat “razboi” intre parinti si copil, este bine ca
ambii parinti sa inteleaga ca din partea copilului este nevoie de un
efort deosebit pentru respectarea unor reguli pe care le stabiliti de
comun acord cu acesta. Sunt foarte importante si discutiile cu
invatatoarea legate de comportamentul copilului in timpul orelor.
1. Copilul isi va nota temele intr-un caiet (fie cel de clasa, fie un caiet special)
Daca ai constatat ca uita sa isi noteze tema, stabileste un regulament
prin care sa ii acorzi pe cardul personal puncte pentru temele
insemnate in caiet. In cazul cand copilul este abia in clasa I si nu
reuseste sa isi noteze singur tema, o poti ruga pe invatatoare sa ii
noteze tema (acest lucru se practica de obicei pana incep ei perioada
abecedara) sau sa numeasca un alt copil din clasa (poate chiar pe
colegul lui de banca) sa il ajute. In cazul in care copilul tau spune
ca este si el capabil sa isi noteze, ai incredere in el, dar roag-o pe
invatatoare sa verifice discret modul in care si-a notat noua tema.
Daca ai constatat ca el depune un efort in acest caz, recompenseaza-l
cu puncte in cardul personal.
2. Efectuarea temelor se face in acelasi loc, fara surse de distragere a atentiei copilului
Este foarte important ca locul in care isi face temele copilul sa fie unul
linistit, de preferat ar fi sa aiba un birou personal. Obisnuieste-l
chiar inainte de a incepe scoala cu biroul lui personal la care poate
sa deseneze, sa coloreze, sa faca diverse activitati pregatitoare.
Verifica eventualele surse perturbatoare: factori vizuali sau sonori
(muzica, jucarii, calculator, radio, televizor) alte surse: frati mai
mici, unii membri ai familiei.
3. Temele se fac la aceeasi ora!
Stabiliti impreuna cu copilul momentul in care acesta incepe sa isi rezolve
temele. Nu este foarte importanta ora ci momentul zilei: de exemplu
dupa o anumita pauza de la masa de pranz sau dupa somnul de pranz. Daca
ai constatat ca puterile copilului sunt refacute dupa o mica perioada
de somn, acorda-i aceasta perioada de refacere. Important este ca acest
moment sa nu fie schimbat deoarece pot sa apara dificultati in
rezolvarea temelor. Nu este recomandata rezolvarea temelor seara tarziu
dupa ce te intorci de la munca.
4. Stabiliti impreuna cu copilul timpul maxim acordat fiecarei teme in parte!
Daca copilul iti cere ajutorul, asaza-te alaturi de el la birou si
parcurgeti impreuna tot ce este de rezolvat pentru a-ti face o imagine
despre ceea ce a inteles si stie sa faca. In cazul in care constati ca
nu a inteles anumite lucruri, nu il certa! Explica-i-le cu calm si
spune-i ca ti-ar placea ca a doua zi sa iti explice el ce are de facut
pentru ca sigur se va descurca mult mai bine decat tine! In acest mod
contribui la cresterea increderii in fortele proprii si il ajuti sa isi
revizuiasca putin atitudinea fata de ceea ce se face in clasa.
Stabiliti apoi pentru fiecare tema cateva conditii legate de aspect,
corectitudine, timp de rezolvare. Invita-l sa treaca la rezolvare dar
observa modul in care lucreaza. Propune-i chiar sa cronometrati timpul
necesar rezolvarii fiecarei teme si acorda-i un bonus in puncte daca au
fost respectate conditiile stabilite.
5. Alcatuiti impreuna cu copilul un plan de recompensare cu puncte
Invata sa negociezi cu copilul in legatura cu ceea ce doresti de la el
in efectuarea temelor. Va deveni foarte cooperant cand ambii parinti ii
vor arata ca aceste reguli nu sunt “impuse”ci stabilite de comun acord.
Cere-i copilului sa se autoevalueze si fii darnic atunci cand merita
apreciat! Il vei ajuta sa isi dezvolte stima de sine si capacitatile de
autoapreciere.
Si ... totusi...Putem transforma rezolvarea temelor pentru acasa intr-o activitate placuta pentru copil?
Da! Cu tact si intelegere parintii sunt in masura sa il ajute pe copil sa
treaca peste eventualele probleme legate de stresul temelor de
acasa...Cum? Oferindu-i sprijinul de care are nevoie, incurajandu-l
permanent, valorizandu-l, cultivandu-i increderea in sine...
... “Nu stim cum sa mai procedam ca sa il determinam pe Tibi sa isi faca temele
cu placere si sa nu se mai supere pe noi cand ii amintim ca pierde
timpul in defavoarea temelor...” (parintii lui Tibi)
Cand devin temele o sarcina suparatoare?
De nenumarate ori efectuarea temelor pentru acasa constituie o mare
problema pentru copilul tau, posibil la intrarea in clasa I sau chiar
si mai tarziu. Observi ca din ce in ce mai des esti nevoit sa il
distragi de la joaca si sa ii amintesti ca are teme de facut, iar
timpul este nemilos... In acest caz trebuie sa observi ce anume il
determina pe copil sa considere tema data acasa ca pe o sarcina
suparatoare: este posibil ca acesta sa aiba unele deficiente de
concentrare a atentiei in clasa, sa aiba un ritm de lucru lent, sa
intampine greutati in rezolvarea sarcinilor scolare. Aceste ramaneri in
urma pot determina stari de frustrare in clasa, copilul devenind din ce
in ce mai putin interesat de noua lui ipostaza, aceea de “elev”, ceea
ce il face ca acasa sa se intoarca cat mai mult spre vechea lui
preocupare - jocul.
Ce puteti face? Ce va poate ajuta in acest caz?
Pentru ca rezolvarea temelor in familiile care intampina astfel de probleme sa
nu devina un adevarat “razboi” intre parinti si copil, este bine ca
ambii parinti sa inteleaga ca din partea copilului este nevoie de un
efort deosebit pentru respectarea unor reguli pe care le stabiliti de
comun acord cu acesta. Sunt foarte importante si discutiile cu
invatatoarea legate de comportamentul copilului in timpul orelor.
1. Copilul isi va nota temele intr-un caiet (fie cel de clasa, fie un caiet special)
Daca ai constatat ca uita sa isi noteze tema, stabileste un regulament
prin care sa ii acorzi pe cardul personal puncte pentru temele
insemnate in caiet. In cazul cand copilul este abia in clasa I si nu
reuseste sa isi noteze singur tema, o poti ruga pe invatatoare sa ii
noteze tema (acest lucru se practica de obicei pana incep ei perioada
abecedara) sau sa numeasca un alt copil din clasa (poate chiar pe
colegul lui de banca) sa il ajute. In cazul in care copilul tau spune
ca este si el capabil sa isi noteze, ai incredere in el, dar roag-o pe
invatatoare sa verifice discret modul in care si-a notat noua tema.
Daca ai constatat ca el depune un efort in acest caz, recompenseaza-l
cu puncte in cardul personal.
2. Efectuarea temelor se face in acelasi loc, fara surse de distragere a atentiei copilului
Este foarte important ca locul in care isi face temele copilul sa fie unul
linistit, de preferat ar fi sa aiba un birou personal. Obisnuieste-l
chiar inainte de a incepe scoala cu biroul lui personal la care poate
sa deseneze, sa coloreze, sa faca diverse activitati pregatitoare.
Verifica eventualele surse perturbatoare: factori vizuali sau sonori
(muzica, jucarii, calculator, radio, televizor) alte surse: frati mai
mici, unii membri ai familiei.
3. Temele se fac la aceeasi ora!
Stabiliti impreuna cu copilul momentul in care acesta incepe sa isi rezolve
temele. Nu este foarte importanta ora ci momentul zilei: de exemplu
dupa o anumita pauza de la masa de pranz sau dupa somnul de pranz. Daca
ai constatat ca puterile copilului sunt refacute dupa o mica perioada
de somn, acorda-i aceasta perioada de refacere. Important este ca acest
moment sa nu fie schimbat deoarece pot sa apara dificultati in
rezolvarea temelor. Nu este recomandata rezolvarea temelor seara tarziu
dupa ce te intorci de la munca.
4. Stabiliti impreuna cu copilul timpul maxim acordat fiecarei teme in parte!
Daca copilul iti cere ajutorul, asaza-te alaturi de el la birou si
parcurgeti impreuna tot ce este de rezolvat pentru a-ti face o imagine
despre ceea ce a inteles si stie sa faca. In cazul in care constati ca
nu a inteles anumite lucruri, nu il certa! Explica-i-le cu calm si
spune-i ca ti-ar placea ca a doua zi sa iti explice el ce are de facut
pentru ca sigur se va descurca mult mai bine decat tine! In acest mod
contribui la cresterea increderii in fortele proprii si il ajuti sa isi
revizuiasca putin atitudinea fata de ceea ce se face in clasa.
Stabiliti apoi pentru fiecare tema cateva conditii legate de aspect,
corectitudine, timp de rezolvare. Invita-l sa treaca la rezolvare dar
observa modul in care lucreaza. Propune-i chiar sa cronometrati timpul
necesar rezolvarii fiecarei teme si acorda-i un bonus in puncte daca au
fost respectate conditiile stabilite.
5. Alcatuiti impreuna cu copilul un plan de recompensare cu puncte
Invata sa negociezi cu copilul in legatura cu ceea ce doresti de la el
in efectuarea temelor. Va deveni foarte cooperant cand ambii parinti ii
vor arata ca aceste reguli nu sunt “impuse”ci stabilite de comun acord.
Cere-i copilului sa se autoevalueze si fii darnic atunci cand merita
apreciat! Il vei ajuta sa isi dezvolte stima de sine si capacitatile de
autoapreciere.
Si ... totusi...Putem transforma rezolvarea temelor pentru acasa intr-o activitate placuta pentru copil?
Da! Cu tact si intelegere parintii sunt in masura sa il ajute pe copil sa
treaca peste eventualele probleme legate de stresul temelor de
acasa...Cum? Oferindu-i sprijinul de care are nevoie, incurajandu-l
permanent, valorizandu-l, cultivandu-i increderea in sine...
miky_28-
Numarul mesajelor : 10397
Varsta : 44
Localizare : aproape de voi
Joburi/Distractii : cadru didactic
Stare de spirit : vesela si pusa pe sotii
zodia ta :
. :
Data de inscriere : 26/10/2008
Re: O problema a intregii familii – temele pentru acasa
da , foarte interesant miky!
eu o am pe timy in clasa1 si vreau sa va zic ca singura stie ceea ce are de facut ... isi face un x cu creionul pe foaia care o are de scris acasa .... dupa ce face tema il sterge !
iat ca loc de scris ...prefera biroul din camera ei ...sau pe masa din bucatarie .....
nu ii place galagia ... maya tre sa aibe activitati in camera separata ... sa nu o deranjeze
ea isi face in liniste tot ceea ce are de facut !
ca si recompensa .... noi ii dam cate un ban ...la fiecare nota buna , timy are un portofel unde ii aduna ... si la final ...sau cand are adunati cat ii trebuie isi cumpara diverse chestii care ii plac ei !
acum si-ar dori o chitara ...sa cante la ea !
pfffffffff greu si cu copii astea !
eu o am pe timy in clasa1 si vreau sa va zic ca singura stie ceea ce are de facut ... isi face un x cu creionul pe foaia care o are de scris acasa .... dupa ce face tema il sterge !
iat ca loc de scris ...prefera biroul din camera ei ...sau pe masa din bucatarie .....
nu ii place galagia ... maya tre sa aibe activitati in camera separata ... sa nu o deranjeze
ea isi face in liniste tot ceea ce are de facut !
ca si recompensa .... noi ii dam cate un ban ...la fiecare nota buna , timy are un portofel unde ii aduna ... si la final ...sau cand are adunati cat ii trebuie isi cumpara diverse chestii care ii plac ei !
acum si-ar dori o chitara ...sa cante la ea !
pfffffffff greu si cu copii astea !
Re: O problema a intregii familii – temele pentru acasa
FOARTE INTERESANT MIKY ..........
FELICITARI TIMY BRAVOO SE VEDE CA-TI PLACE LA SCOALA, ESTE FOARTE BINE CA STIE SIMO CE ARE DE FACUT IN FIECARE ZI.
FELICITARI TIMY BRAVOO SE VEDE CA-TI PLACE LA SCOALA, ESTE FOARTE BINE CA STIE SIMO CE ARE DE FACUT IN FIECARE ZI.
mary24-
Numarul mesajelor : 18093
Varsta : 46
Localizare : alaturi de voi
Joburi/Distractii : o mamica fericita
Stare de spirit : heppy
zodia ta :
. :
Data de inscriere : 18/10/2008
Re: O problema a intregii familii – temele pentru acasa
multumim mary!
care ca maine va invata sa scrie,, mama ''...cu litere de mana!
abia astept !
care ca maine va invata sa scrie,, mama ''...cu litere de mana!
abia astept !
Re: O problema a intregii familii – temele pentru acasa
am surprins-o pe timy la teme .... cam asa scrie ea !
Re: O problema a intregii familii – temele pentru acasa
chiar scrie frumos Simo...dar mi se pare mie sau sta prea aproape ce caiet?
Re: O problema a intregii familii – temele pentru acasa
da asa e sta prea aproape cu capu de caiet
irina-
Numarul mesajelor : 821
Varsta : 44
. :
Data de inscriere : 21/12/2008
Re: O problema a intregii familii – temele pentru acasa
AAAAAAAAAA...CLAR STA APROAPE ...ACOLO SE RELAXA ... SI EU IAM FACUT POZA FARA SA STIE ... DE OBICEI STA CUM TREBE IN SCAUN
irina-
Numarul mesajelor : 821
Varsta : 44
. :
Data de inscriere : 21/12/2008
Re: O problema a intregii familii – temele pentru acasa
FETITA MEA IESTE FOARTE DESTEAPTA ,IA NU ARE NEVOIE DE AJUTORUL MEU FACE SINGURA TEMELE STIE SA CITEASCA SI DELA TELEVIZOR SUNT FOARTE ANPLINITA ,DIN ACEASTA PRIVINTA.LE DORESC LA TOATE MAMICILE SA AIBA COPII DESCURCARETI
rozymiha-
Numarul mesajelor : 14
Varsta : 41
Localizare : VALCANI
Stare de spirit : vesela
. :
Data de inscriere : 14/02/2010
Re: O problema a intregii familii – temele pentru acasa
Mihaela cred ca fetitele sunt mai constiincoase , si Sebi e istet dar e mai puturos trebuie sa-l imping de la spate ca sa scrie , iar ca sa lucreze ceva in plus nici pomeneala !!!!... Ma bucur ca noua invatatoare este super exigenta .
roxi-
Numarul mesajelor : 3737
Varsta : 48
Localizare : langa voi
Joburi/Distractii : forum mamici happy; calatoriile
Stare de spirit : optimista , fericita , implinita
. :
Data de inscriere : 08/02/2010
Re: O problema a intregii familii – temele pentru acasa
DA ASA ROXI AI DREPTATE FETELE SUNT ALFEL ,ASI FI BUCUROASA SA FIE SI BAIATU LA FEL DAR CRED CA NU LUI NUI PLACE SA SCRIE ,SI ARE 4 ANI ,FATA SCRIA LA VARSTA ASTA POATE MAI TARZIU SI IEL AI FOARTE ANCAPATANAT .SPER SA REZOLV SI PROBLEMA ASTA.
rozymiha-
Numarul mesajelor : 14
Varsta : 41
Localizare : VALCANI
Stare de spirit : vesela
. :
Data de inscriere : 14/02/2010
Re: O problema a intregii familii – temele pentru acasa
bravo copilasi
mary24-
Numarul mesajelor : 18093
Varsta : 46
Localizare : alaturi de voi
Joburi/Distractii : o mamica fericita
Stare de spirit : heppy
zodia ta :
. :
Data de inscriere : 18/10/2008
Re: O problema a intregii familii – temele pentru acasa
Gata , vine vacanta , Sebi a zis ca -n prima saptamana nu pune mana pe nimic , si am sa-l las asa cum vrea el , deja e foarte obosit , pe urma program scris cu intervale orale exacte , altfel nu se poate , unde vor fii incluse mai toate activitatile , pt apetrece o vacanta placuta , dar va citii , va scrie si se va si juca
roxi-
Numarul mesajelor : 3737
Varsta : 48
Localizare : langa voi
Joburi/Distractii : forum mamici happy; calatoriile
Stare de spirit : optimista , fericita , implinita
. :
Data de inscriere : 08/02/2010
Re: O problema a intregii familii – temele pentru acasa
stati langa copil cand isi face temele si explicati-i unde nu stie, asa o sa vada ca are suportul vostru in lucrul acesta
Re: O problema a intregii familii – temele pentru acasa
pai timy a mea ...de multe ori nu ma vrea langa ea la teme (imi zice ca nu mai e in clasa 1 si se descurca si singurica).....dar cand nu se descurca atunci ma striga si imi cere ajutorul ........ e bine si asa ...zic eu ...
alta data mai face pe foi -ciorna la mate de ex ... si imi arata ciorna dupa care transcrie ..... e bun si asa ....
oricum ,numai sa invete si sa fie o constiincioasa !
alta data mai face pe foi -ciorna la mate de ex ... si imi arata ciorna dupa care transcrie ..... e bun si asa ....
oricum ,numai sa invete si sa fie o constiincioasa !
Subiecte similare
» LECTII DE MUZICA PENTRU FAMILII LA Scoala de Muzica Boem Club!
» Carticica personalizata special creata pentru Paste
» tot pentru dormitorul tau !
» Jucarii pentru copii
» Loc de joaca pentru prichindei !!
» Carticica personalizata special creata pentru Paste
» tot pentru dormitorul tau !
» Jucarii pentru copii
» Loc de joaca pentru prichindei !!
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Sam Iun 10, 2017 2:51 am Scris de Boem_Club
» Au inceput inscrierile in Tabara de Muzica Boem Club!
Sam Iun 10, 2017 2:50 am Scris de Boem_Club
» Vanzari piane si pianine acustice la preturi imbatabile!
Dum Sept 25, 2016 5:39 am Scris de Boem_Club
» Vanzari piane si pianine acustice la preturi imbatabile!
Dum Sept 11, 2016 5:53 am Scris de Boem_Club
» Incep inscrierile la cea de-a doua editie a Taberei de Muzica Boem Club
Sam Feb 06, 2016 9:35 pm Scris de Boem_Club
» Incep inscrierile la cea de-a doua editie a Taberei de Muzica Boem Club
Sam Feb 06, 2016 9:34 pm Scris de Boem_Club
» Incep inscrierile la cea de-a doua editie a Taberei de Muzica Boem Club
Sam Feb 06, 2016 9:34 pm Scris de Boem_Club
» Incep inscrierile la cea de-a doua editie a Taberei de Muzica Boem Club
Sam Feb 06, 2016 9:33 pm Scris de Boem_Club
» Incep inscrierile la cea de-a doua editie a Taberei de Muzica Boem Club
Sam Feb 06, 2016 9:31 pm Scris de Boem_Club